رحمتي:از خوشحالي هواداران،خوشحالم

دروازه بان تيم فوتبال استقلال تهران پس از پيروزي تيمش مقابل پرسپوليس تهران گفت:از اينکه هواداران اين تيم با خوشحالي به خانه هايشان بازگشتند بسيار خوشحالم.

سيد مهدي رحمتي جمعه شب ضمن بيان اين مطلب،افزود: بازي خوبي بود اما ما بهتر از پرسپوليس بازي کرده و مستحق اين پيروزي بوديم.
 وي درخصوص ضربه پنالتي و انداختن نور ليزر در چشمش نيز گفت: ليزز مانع از ديد من شده بود که خوشبختانه با درايت و دخالت داوري اين موضوع رفع شد.
 دروازه بان تيم فوتبال استقلال تهران درباه مشاجره اش با آندرانيک تيموريان نيز گفت: درگيري نبود من با تيموريان رفاقت ديرينه داشته و دارم.
 رحمتي درادامه به مصدوميتش در حين اين بازي اشاره کرد و افزود:بسيار ترسيده بوده و احساس کردم مصدوميتم بسيار جدي است اما خوشبختانه اينطور نبود و مي توانم همچنان به بازي هايم در ليگ برتر ادامه دهم.
 تيم فوتبال استقلال تهران عصر امروز با 2 گل تيم فوتبال پرسپوليس را در هفتاد و يکمين شهرآورد پايتخت از پيش رو برداشت وصدر نشين ليگ برتر شد.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
برهاني: موفقيت استقلال مهمتر از بازي من است

مهاجم تيم فوتبال استقلال تهران، گفت: موفقيت تيم استقلال در بازي هاي پيش روي مهمتر از بازي کردن من است.

 ''آرش برهاني'' در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: با نيمکت نشيني هيچ مشکلي ندارم چرا که مهم براي من پيروزي استقلال است.
 وي افزود: هر زمان که کادر فني بخواهد با تمام توان وارد زمين خواهم شد و براي موفقيت تيم تلاش مي کنم.
 برهاني عنوان کرد: از برتري تيم محبوبم بسيار خوشحال هستم و از همه چير برايم با اهميت تر شادماني هواداران است.
 وي ادامه داد: امروز نمايش بسيار خوبي داشتيم و با ارايه يک بازي منطقي به برتري دست يافتيم.
 مهاجم استقلال در پايان گفت: بايد همين روند را تا پايان فصل ادامه داده و مقام قهرماني را از آن خود کنيم.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
پورحيدري: پيروزي در شهرآورد حق استقلال بود
سرپرست تيم فوتبال استقلال تهران گفت: شک نکنيد پيروزي در هفتادويکمين شهرآورد حق استقلال بود چرا که در تمامي دقايق بهتر از پرسپوليس بوديم.

 منصور پورحيدري جمعه شب و پس از پيروزي 2 برصفر تيمش مقابل پرسپوليس ضمن بيان اين مطلب،افزود:پرسپوليس امروز تيم ضعيفي نبود اما ما آنقدر قوي بوديم که نگذاشتيم رقيب تاکتيک هاي خود را درزمين پياده کنند.
 وي تاکيد کرد: تيم استقلال اگر درتمامي ديدار هايش درليگ برتر اينگونه بازي کند به طور حتم ما قهرمان ليگ برتر خواهيم شد.
 سرپرست تيم فوتبال استقلال تهران درادامه اين پيروزي را به هواداران،کادر فني و بازيکنان اين تيم تبريک گفت و افزود: از اين پيروزي بسيار خوشحال شده و آن را به تمامي علاقه مندان اين تيم تبريک مي گويم.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
شريفات: برد استقلال براي ما شيرين بود

اسماعيل شريفات گفت: مهم برد شيرين استقلال در برابر پرسپوليس بود که خوشبختانه امروز رقم خورد.

بازيکن تيم استقلال تهران گفت: امروز به شکلي بازي کرديم که پرسپوليسي ها موقعيت چنداني براي گل زني پيدا نکردند.
 وي افزود: شايسته اين پيروزي بوديم و اين مهمترين مساله شهرآورد امشب بود.
 شريفات در خصوص قرار نگرفتن در ترکيب اصلي استقلال نيز گفت: به نظر سرمربي تيم احترام مي گذارم ، اصلا مهم نيست که در ترکيب اصلي باشم يا نباشم چرا که مهم موفقيت استقلال است.
 وي از خبرنگاران نيز خواست به مسائل حاشيه اي اين چنيني دامن نزنند.
 به گفته وي ، استقلال پتانسيل قهرماني دارد و با احتساب اين برد عملکرد خوبي تا اينجاي فصل داشته است.
 تيم استقلال تهران با گل هاي فرهاد مجيدي و مجتبي جباري موفق شد شهرآورد 71 را در حضور حدود يک صد هزار تماشاگر به سود خود به پايان ببرد.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
پيام فتح‌الله‌زاده پس از پيروزي در داربي
مديرعامل باشگاه استقلال سومين برد متوالي آبي پوشان برابر پرسپوليس را به هواداران اين تيم تقديم کرد.


     به نقل از سايت باشگاه استقلال، علي فتح‌الله زاده ساعاتي پس از برد 2 بر صفر استقلال در شهرآورد هفتاد و يکم برابر تيم پرسپوليس، در پيامي اين موفقيت را به هواداران "صميمي و پر انرژي" استقلال تقديم کرد و از حمايت‌هاي "هميشگي و بي دريغ" آنان قدرداني کرد.

در پيام سرپرست باشگاه استقلال آمده است: اميدوارم اين پيروزي شيرين به کام هواداران استقلال نشسته باشد و آن را به عنوان پيشکشي از طرف مجموعه مسوولان باشگاه، کادر فني و بازيکنان استقلال بپذيرند.

فتح‌الله زاده با قدرداني از "محبت‌هاي هميشگي و بي پايان" هواداران گفت: سرمايه‌هاي واقعي باشگاه استقلال امروز پاداش حمايت‌هاي بي دريغ شان را گرفتند و اميدوارم اين شادي در ميان هواداران ميليوني استقلال در سراسر دنيا تداوم يابد.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
پاداش استقلالي‌ها پس از پيروزي در دربي
يکي از اسپانسرهاي باشگاه استقلال بابت پيروزي در دربي به بازيکنان گوشي همراه پاداش مي دهد.

در حالی که پیش بینی می شد پس از پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس علی فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال وعده پاداش ویژه ای به بازیکنان دهد وی صحبتی در مورد پاداش نکرد اما یکی از اسپانسرهای این تیم که نام آن پشت پیراهن این تیم حک شده به مسئولان این تیم پیغام داد به دلیل پیروزی در دربی به اعضای تیم نفری یک گوشی همراه اهدا می کند.
روز گذشته تیم استقلال در دربی 71 توانست با نتیجه 2 بر صفر پرسپولیس را شکست دهد.

* پرویز مظلومی سرمربی استقلال به دلیل پیروزی در دربی روز گذشته در رختکن به بازیکنان تیم اعلام کرد دو روز تمرینات آبی پوشان تعطیل است. تمرینات استقلال از دوشنبه پیگیری می شود.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
مظلومي: دوست ندارم استيلي را اينگونه ببينم
سرمربي تيم استقلال پس از سومين برد پياپي برابر پرسپوليس گفت: هرگز دوست ندارم حميد استيلي را اينگونه ببينم.

 پرویز مظلومی موفق شد در کسوت سرمربیگری استقلال سومین پیروزی متوالی مقابل پرسپولیس را کسب کند و با این هت‌تریک کاری کند که تاکنون سابقه نداشته است.

یک روز پس از برتری 2 بر صفر استقلال برابر رقیب سنتی گفت‌وگویی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* بعد از برد در دربی دو روز تمرینات را تعطیل کردید...
بچه‌ها شیرینی تولد ما را دادند و ما هم با این کار جبران کردیم. چون بازی با سایپا دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و در این مدت بازیکنانم فشار بسیار زیادی را از لحاظ بدنی متحمل شدند به همین خاطر به آنها مرخصی دادم تا به خانواده‌هایشان برسند و به قولی زحمت آن‌ها را جبران کرده باشم.

* ظاهرا بازیکنان می‌خواستند در رختکن برایتان جشن تولد بگیرند، درست است؟
فرهاد مجیدی گفت می‌خواهیم چنین حرکتی انجام دهیم ولی از آنها خواستم ذهنشان را به بازی معطوف کنند. فرهاد مجیدی نیز در جریان بازی بهترین عملکرد را داشت. از تمامی بازیکنانم بخاطر بهترین کادویی که به من دادند تشکر می‌کنم.

* پس از رسیدن به منزل اولین کسی که به شما تبریک گفت چه کسی بود؟
 واقعا سورپرایز شدم. ساعت 11 به خانه رسیدم و دیدم در را باز نمی‌کنند وقتی به در کلید انداختم دیدم باز نمی‌شود و چراغ‌ها هم خاموش است. خلاصه به هر طریقی که بود وارد منزل شدم و دیدم چه جشنی برایم برپا کرده‌اند و خودم هم خبر نداشتم. آتش بازی و فشفشه، سورپرایزی بود که خانواده‌ام برای من در نظر گرفته بودند که شیرینی این پیروزی را دو چندان کرد. واقعا همسر و خانواده‌ام در طول دوران بازیگری و مربیگری کمک حال من بوده‌اند و خیلی از سختی‌ها را آنها تحمل کردند و گاهی غم و غصه مرا خوردند. می‌دانم که هیچ وقت نمی‌توانم این کارها را جبران کنم.

* شب گذشته راحت خوابیدید؟
پاهایم از قبل مال خودم نبود شاید باورتان نشود قرص و دارو مصرف کردم تا بخوابم و حتی مجبور شدم از قرص خواب‌آور استفاده کنم. پایم مرا خیلی اذیت می‌کند و باید در یک فرصت مناسب پایم را هم عمل کنم. دوستانی که در تمرینات و در کنار من هستند بخصوص ماساژورهای تیم خیلی زحمت می‌کشند که این درد کهنه زیاد اذیتم نکند.

*سال گذشته که استقلال در دو بازی پرسپولیس را برد هواداران لقب "رفت و برگشت" را به شما دادند امسال چه باید بگویند؟
(با خنده) شاید امسال بگویند "پرویز دوبله، سوبله!" البته من زیاد دل خوش این شعارها نیستم چون همین هواداران بر سر ما منت گذاشتند. این پیروزی ها به دست پرویز مظلومی و به تنهایی به دست نیامده و همه این مجموعه در این بردها سهیم هستند. هر کس نقشی ایفا کرده و در آخر می‌گویم که خدا بر سر ما منت گذاشت که این بردها را به دست آورده‌ایم.

* گفته بودید تا ابد دربی‌ها را می‌بریم، منظورتان چه بود؟
تا زمانی که من در استقلال هستم این اتفاق می‌افتد. بعد از بازی با تراکتورسازی در نشست خبری گفتم که دربی را می‌بریم. هر چند برخی از دوستان قبل از بازی با مصاحبه‌های خود استرس داده‌ بودند ولی آن مصاحبه‌ها نه تنها استرس نبود بلکه تحریکی بود برای بازیکنانم که پیروز شوند. آنها دیدند که مربی‌شان روحیه برد دارد و با همین انگیزه وارد زمین شده است. شاید باور نکنید اما اگر بخواهم از این بازی حرف بزنم یک کتاب باید بنویسید.

* از شب گذشته تا به امروز برخی از این صحبت می‌کردند که استقلال می‌توانست  6 گل سال 52 را جبران کند. شما موافق این مسئله هستید؟
فقط می‌‌توانم بگویم با اقتدار بردیم. روی تیم پرسپولیس خیلی فشار است و من دوست ندارم استیلی این گونه فشار را تحمل کند چون او مربی جوان و با دانشی است و در بازی با ذوب آهن خیلی خوب تیم‌اش را جمع کرد. به طرفداران دو تیم خسته نباشید می‌گویم ولی در این بازی می‌توانستیم با نتیجه خیلی بهتری ببریم. با این حال خدا را شکر می‌کنم که این نتیجه رقم خورد و همین مسئله جای شکر دارد. با این تفاسیر پرسپولیس در بازی برگشت هم باید با استرس مقابل استقلال بازی کند. تا آن زمان راه طولانی باقی مانده و من ترجیح می‌دهم یک هفته قبل از بازی برگشت در مورد آن مسابقه حرف بزنم.

* اما طبیعی است که قبل از آن بازی هم در مورد شکست پرسپولیس صحبت کنیم.
من همیشه به تیمم روحیه می‌دهم چون بازیکن به مربی خود نگاه می‌کند و اگر مربی احساس شکست داشته باشد روی بازیکن اثر می‌گذارد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که خوشحالی من چندین برابر شد وقتی که دیدم روحیه فداکاری، گذشت و رفاقت در تیمم موج می‌زند. بازیکنی که می‌توانست گل بزند از خود گذشتگی کرد و پاس داد. برهانی، جباری، مجیدی و حتی میداودی در این مسابقه کاملا گذشت کردند و نشان دادند که در اختیار تیم هستند و این مسئله برای من مهمتر از پیروزی در دربی بود.

* با این پیروزی رکورددار شدید. درست است؟
همینطور است. تا به حالا اتفاق نیفتاده که یک مربی سه دربی را پشت سر هم ببرد. البته ما نمی‌خواهیم جاودانه باشیم و تنها نگرانی من بخاطر مسائل مالی است. شاید باورتان نشود که آقای فتح‌اله زاده از ترسش نمی‌خواست به رختکن بیاید چون پاداش 4 بازی قبل را نتوانسته بود پرداخت کند. شاید او حس می‌کرد اگر به رختکن بیاید بازیکنان پاداش می‌خواهند.
باور کنید شرایط مالی ما خوب نیست و بارها شده نوبت پرداخت پول من رسیده ولی خودم خواسته‌ام که آن را به بازیکنان بدهند. چه کسی باور می‌کند که من 8 ماه پول نگرفته باشم؟ حتی حقوق ماهانه و یا یک ریال هم دریافت نکرده‌ام ولی در جامعه مردم از ما انتظار دارند. همه فکر می‌کنند ما در آسایش کامل هستیم ولی از درون ما خبر ندارند. مقداری از قدیم پس‌انداز دارم که داریم از آنها خرج می‌کنیم. من می‌گویم بازیکن باید انگیزه داشته باشد ولی وقتی نمی‌توانیم چنین پول‌هایی بدهیم چرا دم از خصوصی‌ شدن می‌زنیم؟
امیدوارم وزارت ورزش به وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسیدگی کند چون بازیکنان ما با این نتایج خوب هنوز پاداشی نگرفته‌اند و باید انگیزه‌ای برای آنها وجود داشته باشد. هستند کسانی که در تیم استقلال حضور پیدا کرده‌اند ولی تیم های دیگر دو برابر به آنها می‌دادند. آنها به عشق این پیراهن آمدند و گذشت کردند

* اما قبول دارید این روزها دست فتح‌الله زاده هم بسته است. شاید او باید از چند جبهه به قضایای مالی نگاه کند.
صددرصد همین طور است. بارها گفته‌ام که از او تشکر می‌کنم چون تک و تنهاست و با دست خالی همه را نگه می‌دارد. گاهی اوقات پیش او می‌نشینم و می‌بینم که چند نفر به او زنگ می‌زنند و حتی از خیلی جاها قرض می‌کند که همه را راضی نگه دارد. از آقای عباسی وزیر محترم ورزش می‌خواهم که نگاهی ویژه به استقلال داشته باشد و از این همین ابتدا دست استقلال را بگیرد.

*دیشب خودتان را جای حمید استیلی گذاشتید؟
حتما این کار را کردم. شاید باور نکنید اما همسر من به دنبال استیلی بود تا با او تماس بگیریم و صحبت کنیم و بگوییم که اظهار ناراحتی نکند اما نتوانستیم تماس بگیریم. من هم دوست ندارم استیلی را در این شرایط ببینم.
مربی بازنده همیشه تنهاست. در این جور مواقع همه خود را کنار می‌کشند و انتقادات سرازیر می‌شود. برای خود من هم این اتفاقات افتاده است. وقتی می‌بازیم همه اسم مظلومی را می‌آورند ولی این برایم جالب است که وقتی می‌بریم تمرینات یک طرف دیگر باعث برد شده است. در ایران اینگونه است ولی استیلی مربی جوانی است و جرات داشته که این تیم را با آن شرایط تحویل گرفته و من برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

* به نظر شما استیلی می‌‌تواند تیمش را جمع کند؟
 همه باید به او کمک کند؛ از مدیر تا هوادار باید دست استیلی را بگیرند چون او به تنهایی نمی‌تواند. استیلی تیم خوبی دارد و اینگونه نیست که پرسپولیس ضعیف باشد. آنها چند نقطه ضعف دارند که می‌توانند برطرف کنند.

* شکست تیم‌های علی دایی سخت‌تر بود یا شکست تیم استیلی؟
شرایط بازی با بازی فرق می‌کند ولی ما در دو بازی پارسال، سخت پرسپولیس را شکست دادیم و در این بازی با اقتدار بردیم. فکر می‌کنم آن توپ جباری که به تیر دروازه برخورد کرد گل شد. البته من هنوز فیلم بازی را ندیدم ولی به مجموعه پرسپولیس خسته نباشید می‌گویم و از استقبال هواداران دو تیم تشکر می‌کنم.

* گفته بودید که باخت بعد از دربی مثل زلزله می‌ماند آیا الان این شرایط برای پرسپولیس رخ داده؟
منظورم این بود که همه چیز سر مربی خراب می‌شود. باخت در دربی نه تنها زلزله است بلکه مثل سونامی می‌ماند و از زلزله بدتر است.

*هفته آینده با سایپا بازی دارید. فکر نمی‌کنید کارتان از امروز سخت‌تر شده  است؟
قبول دارم، چون سایپا تیم خوبی است و می‌دانم که بعد از دربی چه باخته باشی و چه پیروز باشی کار سخت است. به بازیکنانم هم گفته‌ام که تمام فکرشان به بازی‌های آینده باشد و تلاشم این است که آنها را از فکر این پیروزی را خارج کنم.

 



گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
رضايي و مصدومان استقلال
پزشک تيم فوتبال استقلال از کشيدگي زانوي رحمتي خبر داد.

  اکبر رضایی در مورد وضعیت مصدومیت فرهاد مجیدی اظهار داشت: این بازیکن دچار مصدومیت ناشی از یک برخورد به زانو شده است. از مجیدی معاینه مختصری گرفته ام که درد داشت اما به او گفتم باید 24 ساعت کمپرس یخ بگذارد و سپس معاینه شود.

وی در خصوص مهدی رحمتی نیز گفت: او دچار کشیدگی ناحیه دوقلوی زانو شد. این بازیکن هم باید 24 ساعت یخ روی پایش بگذارد. اگر قرار باشد از او MRI گرفته شود باید این مدت را استراحت کند تا بتوانیم میزان مصدومیت او را تشخیص دهیم.

رضایی در پایان در مورد حضور پژمان منتظری در دربی گفت‌: قبل از هر چیز باید از بچه های تیم تشکر کنم که زحمت خود را کشیدند. یک تشکر هم از دکتر نوروزی و همکارانش می کنم که با درمان خود توانستند به پژمان منتظری کمک کنند تا به دربی برسد.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
مصاحبه اختصاصی با مجتبی جباری

مجتبی جباری: این گل را به همسرم تقدیم می‌کنم/ در فوتبال نباید خیلی زور زد/ هر چه به من گذشت قسمت بود و ناراضی نیستم/ قبلا وقتی بازی می‌کردم عذاب می‌کشیدم/ مثل زیدان دیگر پیدا نمی‌شود

مجتبی جباری هافبک سرشناس استقلال در بازی با پرسپولیس باز هم ثابت کرد که اگر همیشه در آمادگی کامل باشد و مصدومیت سراغش نیاید، یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران است. او یک گل زد و یک پاس گل داد و در پایان بهترین بازیکن استقلال لقب گرفت. جباری در مورد این بازی و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگار سایت گل پاسخ می‌دهد.
گلی که زدی را به چه کسی تقدیم می‌کنی؟
من این گل را به همسرم تقدیم می‌کنم و حتی در شادی‌های بعد از گلزنی نشان می‌دهم این موضوع کاملا نمایان است. او به من خیلی کمک کرده که انگیزه داشته باشم و امیدوارم زحماتش را جبران کنم.
به نظر می‌رسد که نسبت به گذشته بیشتر به محوطه جریمه نفوذ می‌کنی؟
این موضوع به توان بدنی بازیکن مربوط می‌شود. وقتی یک توان بدنی خوب داشته باشی می‌توانی به نقاط مختلف زمین بروی و حتی در کارهای دفاعی به تیم کمک کنی.
شاید الان خیلی‌ها خوشحال هستند که مجتبی جباری به عنوان یک فوتبالیست توانمند سالم است و دیگر خبری از آن مصدومیت‌های لعنتی نیست؟!
این یک انرژی مثبت است که از طرف دیگران به من می‌رسد و باید بگویم که شرایط من بهتر از گذشته است.
این گل شیرین‌تر بود یا گلی که چند سال پیش در دربی زدی؟
این گل شیرین‌تر بود و کاملا فرق می‌کرد. ما بازی خوبی را انجام دادیم، مسلط بر توپ و میدان بودیم و خودم لذت بردم. در این شرایط وقتی در زمین مسابقه می‌دوم لذت می‌برم و خیالم راحت است.
به نظر می‌رسد بعد از آن همه مصدومیت سالم بودن برای تو خیلی مهم است؟
الان که بازی می‌کنم متوجه می‌شوم که در گذشته چه موقعیت‌هایی را از دست دادم. قبلا بازی کردن برای من عذاب‌آور بود و وقتی می‌دیدم توان دیگر بازیکنان در زمین مسابقه از من بیشتر است واقعا اذیت می‌شدم.
از آن مصدومیت‌ها و بدشانسی‌ها ناراحت هستی؟
من ناراضی نیستم و معتقدم هر چه که به من گذشت قسمت بود. من الان از شرایطی که در زندگی و فوتبالم دارم راضی هستم.
ولی فکر نمی‌کنی این مصدومیت‌ها باعث شد که به حق‌ات نرسی؟
شاید اگر مصدوم نمی‌شدم از لحاظ فوتبالی خیلی چیزها به نفع‌ام بود و شاید اتفاقات دیگری می‌افتاد ولی من همه این اتفاقات را به حساب قسمت می‌گذارم. می‌توانستم با رفتن به یک تیم خارجی شرایط را عوض کنم و بازی کردن در کنار مربیان و بازیکنان بزرگ خیلی چیزها را تغییر می‌دهد. به هر حال همانطور که گفتم راضی هستم.
به نظر می‌رسد وقتی همه چیز برای جباری آرام باشد، او بهترین فوتبال خود را به نمایش می‌گذارد. درست است؟
تمام فوتبالیست‌های دنیا وقتی همه چیز برایشان مناسب باشد می‌توانند خوب بازی کنند.
الگوی مجتبی جباری در فوتبال کدام بازیکن است؟
من فوتبال زیدان را دوست داشتم و او الگوی من بود. زیدان خوب فوتبال بازی می‌کرد، جایگیری خوبی داشت، یک پاسور و یک مدیر توانمند بود و همه خصوصیات را داشت. باید بگویم که زیدان الگوی من است.
الان در بین بازیکنان خارجی سبک بازی کدام بازیکن را می‌پسندی؟
بازیکن خوب زیاد است ولی نظیر زیدان دیگر پیدا نمی‌شود.
خیلی‌ها معتقدند که جباری فوتبال را شاعرانه و فهیم بازی می‌کند. نظر خودت چیست؟
من معتقدم که در فوتبال نباید زیاد زور زد. وقتی فوتبالیست بداند که چگونه از فضاها استفاده کند یا اینکه بداند چه زمانی حرکت کند و در مجموع از هوش خودش استفاده کند، می‌تواند به خیلی چیزها غلبه کند.
می‌توان گفت جباری شاعر فوتبال هم هست؟
من در دربی یک گل زدم و فقط می‌خواهم روی فوتبال تمرکز کنم و هیچ تصوری هم از آینده ندارم. شاید چون من شعر می‌خوانم خیلی‌ها بخواهند چنین سوال‌هایی را مطرح کنند یا این مسائل را به هم ربط بدهند ولی من زیاد دنبال این مسائل نیستم و فقط می‌خواهم فوتبالم را بازی کنم.
راستی بهترین بازیکن زمین شدی. در این مورد صحبت کن؟
خیلی از بازیکنان استقلال لیاقت این را داشتند که بهترین بازیکن زمین شوند.
راستی یک شوت قشنگ زدی که به تیر دروازه خورد؟!
اگر آن توپ گل می‌شد گل قشنگی را می‌دیدیم.
دوست نداشتی به جای گلی که زدی آن شوت گل می‌شد؟
خیر. در مورد شوتی که زدم و به تیر دروازه خورد باید بگویم که آنجا را نشانه نگرفته بودم و هدف این نبود که توپ را به کنج دروازه بزنم ولی گلی که زدم را به خوبی نشانه گرفتم و خوشحالم که تبدیل به گل شد.
یک پاس گل فوق‌العاده هم فرهاد به مجیدی دادی. در این مورد صحبت کن؟
من همیشه پاس دادن را دوست دارم و حتی در یک موقعیت خطرناک که توپ را با نوک پا زدم، نمی‌دانم چرا میلاد میداودی را ندیدم.
خیلی‌ها فکر می‌کردند در آن صحنه به مجیدی پاس نمی‌دهی و توپ را شوت می‌کنی؟
موقعیت پاس دادن من بهتر بود و خوشحالم که نتیجه داد.
حرف آخر ...
من از حمایت همه تماشاگران استقلال تشکر می‌کنم.

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
كادوي 500 هزار توماني فتح‌الله‌زاده به مظلومي
سرپرست باشگاه استقلال به سرمربي تيم خود کادوي تولد نيم ‌ميليون توماني داد.

سایت باشگاه استقلال نوشت: "دیروز پرویز مظلومی در دفتر رسانه های مختلف پای کیک تولد 57 سالگی نشست اما این مراسم در ساختمان لارستان حال و هوای دیگری داشت. در این مراسم جمعی از هنرمندان و دستیاران مظلومی نیز حضور داشتند و هر یک هدایایی به وی دادند.
علی فتح الله زاده نیز هدیه روز تولد سرمربی استقلال را به صورت نقدی پرداخت کرد (گفته می شود رقم مجموع تراول ها 500 هزار تومان بوده است.) سرپرست باشگاه استقلال در عین حال تاکید داشت این صرفا هدیه تولد مظلومی است و طبق قولی که قبلا داده بود به هیچ عنوان پاداشی برای برد مقابل پیروزی در نظر ندارد!"

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 21:18 |
سلطان تو سر توپ
گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
تکذیبیه ی نامجو مطلق
مجید نامجو مطلق گفت: در مورخ 22/6/90 در صفحه 6 یکی از روزنامه های صبح ورزشی مطلبی از قول بنده به چاپ رسیده بود مبنی بر اینکه فتح اله زاده استقلال را به حاشیه کشاند.

به گزارش اوج نيوز ،وي در گفت و گو با سايت باشگاه استقلال اظهار داشت :در همین جا این مطلب را تکذیب می کنم و تعجب می کنم چگونه چنین راحت صحبت های من در برنامه ورزشی رادیو تحریف و اینگونه در مطبوعات در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم فتح اله زاده یکی از بهترین تیم های تاریخ استقلال را ساخته هر چند در نقاطی هم استقلال کمبود هایی دارد که باید مرتفع شود. همواره به انتقاد اعتقاد دارم و معتقدم بهترین تیم های دنیا هم قابل نقد هستند وباید نقد پذیر بود.

مطلق در انتها گفت: بازی جمعه، بازی حساس و بزرگی است و تیمی به لحاظ روانی در روز مسابقه شرایط بهتری داشته باشد می تواند برنده بازی باشد. از صمیم قلب برای استقلال آروزی موفقیت می کنم و امیدوارم در پایان شاهد برتری تیم محبوبمان در دربی 71 باشیم. گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
تکذیبیه ی نامجو مطلق
مجید نامجو مطلق گفت: در مورخ 22/6/90 در صفحه 6 یکی از روزنامه های صبح ورزشی مطلبی از قول بنده به چاپ رسیده بود مبنی بر اینکه فتح اله زاده استقلال را به حاشیه کشاند.

به گزارش اوج نيوز ،وي در گفت و گو با سايت باشگاه استقلال اظهار داشت :در همین جا این مطلب را تکذیب می کنم و تعجب می کنم چگونه چنین راحت صحبت های من در برنامه ورزشی رادیو تحریف و اینگونه در مطبوعات در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم فتح اله زاده یکی از بهترین تیم های تاریخ استقلال را ساخته هر چند در نقاطی هم استقلال کمبود هایی دارد که باید مرتفع شود. همواره به انتقاد اعتقاد دارم و معتقدم بهترین تیم های دنیا هم قابل نقد هستند وباید نقد پذیر بود.

مطلق در انتها گفت: بازی جمعه، بازی حساس و بزرگی است و تیمی به لحاظ روانی در روز مسابقه شرایط بهتری داشته باشد می تواند برنده بازی باشد. از صمیم قلب برای استقلال آروزی موفقیت می کنم و امیدوارم در پایان شاهد برتری تیم محبوبمان در دربی 71 باشیم. گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
رحمتي :دربي 3 امتياز دارد و حساس نيست/مقابل تراكتور به خودمان باختيم
سيد مهدي رحمتي گفت :دربي هم يك بازي است كه فقط 3 امتياز دارد.

به گزارش اوج نيوز ،وي در گفت و گو با سايت شخصي خود اظهار داشت :استقلال به عنوان مدعي اصلي قهرماني بايد تمامي بازی‌هایش را جدي بگیرد و تا می‌تواند 3 امتيازها را به حساب خودش واريز كند.همه بازی‌ها حساس هستند، چون بايد 3 امتياز را بگيريم اين بازي جذاب است و دليل ديگرش اينكه میلیون‌ها نفر اين بازي را تماشا می‌کنند.

رحمتي درباره بازي استقلال مقابل تاركتور اظهار داشت :بازي پرگلي بود كه ما روي كم دقتي و اشتباه خودمان باختيم. درباره بحث غيبت ملي پوشان هم صحبت هايم را كردم.خيلي مهم است بازيكن براي يك بازي چقدر انر‍ژي داشته باشد.به هر حال اين بازي گذشت و بهتر است در موردش صحبتي نكنم.

او درباره گلي كه از قطر خورد هم اظهار داشت :همان‌طور كه تمامي فوتبالی‌ها در دنيا می‌گویند كه اگر گل نزني، گل می‌خوری و ما 2 فرصت عالي براي گل زنی را از دست داديم و گل خورديم. مسلماً اگر گل دوم را وارد دروازه قطر می‌کردیم شيرازه اين تيم از هم می‌پاشید. و می‌توانستیم به پيروزي خوبي دست يابيم. گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
جدال خاص استيلي و مظلومي در دربي71؛ ‌ هفتادویکمین جدال سرخابی‌ها با انگيزه‌هاي متفاوت
هفته هفتم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور از عصر فردا تحت تاثیر برگزاری دربی هفتادو یکم پایتخت با برگزاری ۴ دیدار در شهرهای مختلف کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏؛ رقابت‌های هفته هفتم لیگ بر‌تر فوتبال از فردا با برگزاری ۴ دیدار آغاز خواهد شد تا جامعه فوتبال در روز جمعه خود را آماده حساسترین رقابت باشگاهی فوتبال ایران در ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه کند.

ديدار سنتي سرخابي‌ها گل سر سبد بازي‌هاي اين هفته ليگ برتر خواهد بود كه بدون ترديد ميليون‌ها تماشاگر را پاي گيرنده‌ها خواهد كشاند و حساسيت‌هاي زيادي را نيز در بر خواهد‌ داشت. اين ديدار را بايد فراتر از همه ديدارهاي ليگ برتر بدانيم چراكه هوادارني كه دو تيم در سراسر كشور دارند وجهه متمايزي به اين ديدار بخشيده و سال‌هاي سال است كه اتفاقات اين ديدار تا مدت‌ها نقل محافل مختلف مي شود و هيچ رخدادي نمي‌تواند چنين تاثيرگذاري داشته باشد.

به هر حال سرخابي ها عصر جمعه در هفتاد و يكمين ديدار خود به مصاف هم خواهد‌رفت تا بار ديگر خاطرات بسياري را در ذهن هوادران‌شان حك كنند. البيته ناگفته نماند اين ديدار جدال خاص استيلي و مظلومي نيز خواهد بود چراكه استيلي بايد بتواند به وضعيت قرمزهاي پايتخت سروسامان ببخشد و چه فرصتي بهتر از ديدار دربي كه مي‌تواند با برنده شدن در اين ديدار با هوادران شاكي قرمزها هم آشتي كند ولي در سوي ديگر مظلومي نيز كه بازي با تراكتور را به حريف قدر خود امير قلعه نوعي واگذار كرده، از اين ديدار مي‌خواهد بيشترين بهره‌برداري را داشته باشد تا خودي نشان دهد.مظلومي مي‌داند واگذار كردن اين ديدار سنتي هميشه تبعات منفي بسياري مي‌تواند در بر داشته باشد.

به گزارش ايلنا، برنامه کامل هفته هفتم ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۴ شهریورماه:

ملوان انزلی ـ نفت آبادان، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت ۱۸:۴۵

سایپا ـ مس کرمان، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت ۱۸:۳۰

تراکتورسازی تبریز ـ نفت تهران، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت ۱۸:۵۰

راه‌آهن ـ فجر سپاسی، ورزشگاه اکباتان تهران، ساعت ۱۸:۳۰


جمعه ۲۵ شهریور:ماه:

مس سرچشمه ـ صبای قم، ورزشگاه شهید باهنر کرمان، ساعت ۱۸:۱۰

پرسپولیس ـ استقلال، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۸:۳۰

فولاد خوزستان ـ شهرداری تبریز، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت ۲۰


یکشنبه ۲۷ شهریورماه:

سپاهان ـ داماش گیلان ـ ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت ۱۸:۳۰

شاهین بوشهر ـ ذوب آهن، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر، ساعت ۲۰:۳۰


نگاه قابل ذكر در خصوص ديدار سنتي دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران اينكه اين دو تيم تا قبل از دیدار روز جمعه ۷۰ بار در رقابت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند که در مجموع این دیدار‌ها ۲۲ پیروزی برای استقلال، ۱۷برد برای پرسپولیس و ۳۱ بازی نيز به تساوی انجامیده است و روز جمعه مشخص خواهد شد در كارنامه كدام يك از دو تيم اتفاق بزرگي رقم خواهد خورد.

در زير نتایج کامل دیدارهای گذشته تا قبل از دربي 71 آمده كه مي خوانيد:
۱ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷

۲ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۲۰ دی سال ۱۳۴۷

۳ - پرسپولیس ۱ استقلال ۳، ۳۱ مرداد سال ۱۳۴۸

گل‌های تیم استقلال: احمد منشی‌زاده دقیقه ۸، علی جباری ۴۴، کارو حق وردیان ۸۸

گل تیم پرسپولیس: ناظم گنجاپور دقیقه ۷۲

۴ - پرسپولیس صفر استقلال ۱ (صفر بر ۳)، ۱۷ بهمن ۱۳۴۸

گل تیم استقلال: غلامحسین مظلومی ۹

این بازی تا دقیقه ۸۲ ادامه یافت، اما در این لحظه تیم پرسپولیس میدان را به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت ترک کرد و فدراسیون فوتبال نتیجه را ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام کرد.

۵ - پرسپولیس ۲ استقلال ۳، ۳ مهر ۱۳۴۹

گل‌های تیم استقلال: جواد قراب ۷۳، کارو حق وردیان ۸۷، عباس مژدهی ۸۸

گل‌های تیم پرسپولیس: علی پروین ۷، حسین کلانی ۲۳

۶ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱ (صفربر۳)، ۲۷ دی ۱۳۴۹

گل استقلال: عباس مژدهی ۷۵

گل پرسپولیس: حسین کلانی ۲

این بازی تا دقیقه ۷۵ یک بر یک مساوی بود که پرسپولیس به دلیل اعتراض به قضاوت داور، زمین را ترک کرد و طبق رای صادره از سوی فدراسیون فوتبال تیم استقلال ۳ برصفر برنده شد.

۷ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۲۸ خرداد ۱۳۵۰

گل تیم استقلال: غلامحسین مظلومی ۳۰

گل تیم پرسپولیس: صفر ایرانپاک ۹۰

۸ - پرسپولیس ۴ استقلال ۱، ۱۵ بهمن ۱۳۵۰

گل تیم استقلال: علی جباری ۷۵

گل‌های تیم پرسپولیس: حسین کلانی ۴۳ و ۹۰، صفر ایرانپاک ۵۶، محمود خوردبین ۷۵

۹ - پرسپولیس ۲ استقلال صفر، ۳ فروردین ۱۳۵۱

گل‌های تیم پرسپولیس: صفر ایرانپاک ۵۰، حسین کلانی ۸۹

۱۰ - پرسپولیس صفر استقلال ۲، ۱۱ اسفند ۱۳۵۱

گل‌های تیم استقلال: علی جباری ۴۰ و۸۷

۱۱ - پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۲۵ خرداد ۱۳۵۲

گل تیم استقلال: رضا عادلخانی ۳

۱۲ - پرسپولیس ۶ استقلال صفر، ۱۶ شهریور ۱۳۵۲

گل‌های تیم پرسپولیس: همایون بهزادی ۹۰، ۸۶، ۵۰، ایرج سلیمانی ۴۵ و ۵۶، حسین کلانی ۳۲

۱۳ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۱۸ آذر ۱۳۵۲

گل تیم استقلال: علی جباری ۷۰

گل تیم پرسپولیس: همایون بهزادی ۴۶

۱۴ - پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۴ خرداد ۱۳۵۳

گل تیم استقلال: حسن روشن ۸۸

۱۵ - پرسپولیس ۲ استقلال ۱، ۲۷ آذر ۱۳۵۳

گل تیم استقلال: غلامحسین مظلومی ۶۰

گل‌های تیم پرسپولیس: صفر ایرانپاک ۵۰ و اسماعیل حاج رحیمی‌پور ۶۵

۱۶ - پرسپولیس ۱ استقلال ۳، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۴

گل‌های تیم استقلال: غلامحسین مظلومی ۱۱ و ۶۲، مسعود مژدهی ۴۷

گل تیم پرسپولیس: صفر ایرانپاک ۵۳

۱۷ - پرسپولیس ۲ استقلال صفر، ۲۵ مهر ۱۳۵۴

گل‌های تیم پرسپولیس: جهانگیر فتاحی ۲۲، اسماعیل حاج رحیمی‌پور ۳۸

۱۸ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۲۷ اسفند ۱۳۵۴

گل تیم استقلال: مسعود مژدهی ۲۰

گل تیم پرسپولیس: محمود خوردبین ۸۵

۱۹ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۲ مهر ۱۳۵۵

گل تیم استقلال: هادی نراقی ۲۶

گل تیم پرسپولیس: علی پروین ۴۰

۲۰ - پرسپولیس صفر استقلال ۳، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۶

گل‌های تیم استقلال: محرم عاشوری ۴۵، حسن روشن ۸۳، سعید مراغه چیان ۸۸

۲۱ - پرسپولیس ۲ استقلال ۱، ۱۸ آذر ۱۳۵۶

گل تیم استقلال: حسن روشن ۸۵

گل‌های تیم پرسپولیس: صفر ایرانپاک ۱۵ و ۳۴

۲۲ - پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۲۵ آبان ۱۳۵۸

گل تیم استقلال: غلامرضا فتح آبادی ۴۲

این بازی در دقیقه ۷۵ به دلیل هجوم تماشاگران به داخل زمین نیمه تمام ماند (این دیدار دوستانه به مناسبت بزرگداشت مرحوم علی دانایی فر برگزار شد)

۲۳ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۱۳ تیر ۱۳۵۹

۲۴ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۱۶ مهر ۱۳۶۰

۲۵ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۱۷ دی ۱۳۶۱

گل تیم پرسپولیس: غلامرضا فتح آبادی ۱۰

گل تیم استقلال: بهتاش فریبا ۸۷

۲۶ - پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۱۵ مهر ۱۳۶۲.

گل تیم استقلال: پرویز مظلومی ۵۹

۲۷ - پرسپولیس ۳ استقلال صفر، ۲۵ خرداد ۱۳۶۵

گل‌های تیم پرسپولیس: شاهرخ بیانی ۱۲ - پنالتی و ۵۲، ناصر محمدخانی ۶۰

۲۸ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۷ فروردین ۱۳۶۶

۲۹ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۱۸ شهریور ۱۳۶۷

گل تیم استقلال: جعفر مختاری فر ۶۰

گل تیم پرسپولیس: فرشاد پیوس ۴۶

۳۰ - پرسپولیس ۴ استقلال ۲ (وقت معمولی صفربرصفر)، ۱۹ اسفند ۱۳۶۷

گل‌های تیم استقلال (پنالتی): جعفرمختاری فر، رضاحسن زاده

گل‌های تیم پرسپولیس (پنالتی): مجتبی محرمی، رحیم یوسفی، محسن آشوری، مرتضی کرمانی مقدم

این دیدار از سری مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور برگزار شد.

۳۱ - پرسپولیس ۱ استقلال صفر، ۱۷ آذر ۱۳۶۸

گل تیم پرسپولیس: رضا عابدیان ۱۸

۳۲ - پرسپولیس ۱ استقلال ۲، ۴ خرداد ۱۳۶۹

گل‌های تیم استقلال: عباس سرخاب ۴۶، صمد مرفاوی ۷۲

گل تیم پرسپولیس: نادر می‌راحمدیان ۱۲

۳۳ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۲۸ دی ۱۳۶۹

گل تیم استقلال: شاهرخ بیانی ۶۲ - پنالتی

گل تیم پرسپولیس: فرشاد پیوس ۷۵

۳۴ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۴ بهمن ۱۳۷۰

۳۵ - پرسپولیس صفر استقلال ۲، ۱۵ اسفند ۱۳۷۰

گل‌های تیم استقلال: صمد مرفاوی ۸، صادق ورمزیار ۱۵

۳۶ - پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۸ خرداد ۱۳۷۱

گل تیم استقلال: صمد مرفاوی ۴۸

۳۷ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۱۱ دی ۱۳۷۱

۳۸ - پرسپولیس ۲ استقلال ۲ (صفربر۳)، ۳۰ دی ۱۳۷۳

گل‌های تیم استقلال: صادق ورمزیار ۷۹ - پنالتی، ادموند اختر ۸۷

گل‌های تیم پرسپولیس: فرشاد پیوس ۵۱ - پنالتی، بهزاد داداش‌زاده ۵۶ این بازی تا دقیقه ۸۸ دو بر دو مساوی بود، اما به دلیل درگیـــری بازیکنان دوتیم و هجوم تماشاگران به داخل زمین نیمه تمام ماند و در‌‌نهایت با رای فدراسیون تیم استقلال ۳ برصفر برنده شد.

۳۹ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۷ بهمن ۱۳۷۳

۴۰ - پرسپولیس ۱ استقلال ۳، ۶ مرداد ۱۳۷۴

گل‌های تیم استقلال: ادموند اختر۷، صادق ورمزیار ۱۶ - پنالتی، محمد تقوی ۳۶

گل تیم پرسپولیس: مرتضی کرمانی مقدم ۴۹

۴۱ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۸ دی ۱۳۷۴

۴۲ - پرسپولیس ۱ استقلال صفر، ۲۷ مهر ۱۳۷۵

گل تیم پرسپولیس: ادموند بزیک ۸۷

۴۳ - پرسپولیس ۳ استقلال صفر، ۲۰ تیر ۱۳۷۶

گل‌های تیم پرسپولیس: ادموند بزیک ۳۰، مهدی مهدوی کیا ۷۱، بهنام طاهر‌زاده ۸۷

۴۴ - پرسپولیس ۱ استقلال صفر، ۲۲ آبان ۱۳۷۷

گل تیم پرسپولیس: مهدی هاشمی نسب ۴۵

۴۵ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۲۰ فروردین ۱۳۷۸

گل پرسپولیس: مهدی هاشمی نسب ۳

گل استقلال: فرد ملکیان ۴۳

۴۶ - پرسپولیس ۲ استقلال ۱، ۲۰ تیر ۱۳۷۸

گل تیم استقلال: سهراب بختیاری‌زاده ۵۰

گل‌های تیم پرسپولیس: مهدی هاشمی نسب ۱۲ - پنالتی، افشین پیروانی ۸۵

۴۷ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۲ مهر ۱۳۷۸

۴۸ - پرسپولیس ۲ استقلال صفر، ۸ اسفند ۱۳۷۸

گل‌های تیم پرسپولیس: مهدی هاشمی نسب ۷، پایان رافت ۸۰

۴۹ - پرسپولیس ۲ استقلال ۲، ۹ دی ۱۳۷۹

گل‌های استقلال: محمد نوازی ۶۷، مهدی هاشمی نسب ۸۶

گل‌های تیم پرسپولیس: بهروز رهبری فرد ۵۷ - پنالتی، علی کریمی ۸۹

۵۰ - پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۵ اسفند ۱۳۷۹

گل استقلال: علیرضا اکبرپور دقیقه ۷۲

۵۱ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۲۸ اسفند ۱۳۸۰

گل پرسپولیس: رضا جباری دقیقه ۲۵

گل استقلال: محمد نوازی دقیقه ۳۸ - پنالتی

۵۲ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۱

۵۳ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۲۰ دی ماه ۱۳۸۱

گل استقلال: علی سامره دقیقه ۱

گل پرسپولیس: علی انصاریان دقیقه ۷۰ - پنالتی

۵۴ - پرسپولیس ۲ استقلال ۱، ۲۳ خردادماه ۱۳۸۲

گل‌های تیم پرسپولیس: یحیی گل محمدی ۱۱ و بهنام ابوالقاسم‌پور ۵۰

گل تیم استقلال: علیرضا اکبرپور ۶۳

۵۵ - پرسپولیس ۱ استقلال ۲، ۲۵ مهرماه ۱۳۸۲

گل پرسپولیس: عیسی ترائوره ۷۰

گل‌های تیم استقلال: علی سامره ۸ و محمود فکری ۵۷

۵۶ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۱۳ بهمن ماه ۱۳۸۲

گل تیم پرسپولیس: حامد کاویانپور ۲۰

گل تیم استقلال: داود سید عباسی ۳

۵۷ - پرسپولیس صفر استقلال صفر، اول آبان ماه ۱۳۸۳

۵۸ - پرسپولیس ۲ استقلال ۳، ۷ اسفند ماه ۱۳۸۳

گل‌های پرسپولیس: شیث رضایی ۷۴ و سهراب انتظاری ۷۷

گل‌های استقلال تهران: رضا عنایتی ۶۸، محمود فکری ۸۳ و پیروز قربانی ۲+۹۰

۵۹ - پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۱۳ آبان ماه ۱۳۸۴

گل استقلال: رضا عنایتی ۵۶

۶۰- استقلال صفر پرسپولیس صفر، ۱۹ اسفندماه ۱۳۸۴

۶۱ - پرسپولیس ۲ استقلال ۱، ۱۲ آبان ماه ۱۳۸۵

گلهای پرسپولیس: مهرزاد معدنچی ۲۳، مهرداد اولادی ۷۱.

گل استقلال: امیرحسین صادقی ۱۷

۶۲ - استقلال ۱ پرسپولیس ۱، ۱۰ فروردین ماه ۱۳۸۶

گل استقلال: علی علیزاده ۴۳

گل پرسپولیس: علیرضا نیکبخت واحدی ۱۳

۶۳ - استقلال ۱ پرسپولیس ۱، ۲۲ مهرماه ۱۳۸۶

گل استقلال: امید روانخواه ۵۷

گل پرسپولیس: محسن خلیلی ۸۳

۶۴ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۱۵ فروردین ماه ۱۳۸۷

گل پرسپولیس: محسن خلیلی ۲۶

گل استقلال: امید روانخواه ۴

۶۵ - پرسپولیس ۱ استقلال ۱، ۱۵ مهرماه ۱۳۸۷

گل پرسپولیس: علی کریمی ۸۷

گل استقلال: آرش برهانی ۴۶

۶۶- استقلال ۱ پرسپولیس ۱، ۲۶ بهمن ماه ۱۳۸۷

گل استقلال: مجتبی جباری ۶۷

گل پرسپولیس: مازیار زارع ۴+۹۰

۶۷- پرسپولیس ۱ استقلال تهران ۱، ۱۱مهر ماه ۱۳۸۸

گل پرسپولیس: ‌ عادل کلاه کج ۵۱

گل استقلال: ‌ فرهاد مجیدی ۵۶

۶۸-پرسپولیس ۲ استقلال تهران ۱، ۱۴بهمن۱۳۸۸

گل پرسپولیس: ‌ هادی نوروزی ۳۷ و کریم باقری ۸۷

گل استقلال: ‌فرهاد مجیدی ۱۶

۶۹- استقلال ۱ پرسپولیس صفر، ۲۳ مهر ۱۳۸۹

گل استقلال: فرهاد مجیدی ۱+۹۰

۷۰- پرسپولیس صفر استقلال ۱، ۱۰ فروردین ۹۰

گل استقلال: آرش برهانی ۴۳

۷۱- استقلال؟ پرسپولیس؟ ‏، ۲۵ شهریور ۹۰ گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
سیاسی های ایران قرمزهستند یا آبی؟/دولتی ها استقلالی،مجلسی ها پرسپولیسی!
اینکه چهره های سیاسی ایران طرفدار کدام دو باشگاه پرطرفدار استقلال - پرسپولیس هستند سوالی است که شاید جواب به آن جالب توجه باشد. یکی از نمایندگان مجلس در پاسخ به این سوال لبخندی می زند و می گوید: «معلوم است ما پرسپولیسی ها خیلی بیشتر هستیم.» او دکتر عوض حیدرپور است، نماینده شهرضا. پرسپولیسی تیر است. او مثل خودش در مجلس زیاد دارد. »

وی ادامه می دهد: «ما قرمزها بیشتریم.» او اینقدر پرسپولیسی است که اگر بخواهد خاطراتش را بگوید باید یک صفحه روزنامه برایش کنار گذاشت. از قبل از انقلاب شروع می کند و مختصر توضیحی می دهد: «طرفدار شاهین بودم. اولین بار سال 47 با دوستانم از شهرضا آمدیم تهران، رفتیم امجدیه بازی شاهین را ببینم. عاشق بازیکنان این تیم بودم. آن روز هم بردیم.» بعد می رسد به بعد از انقلاب: «دوباره می رفتیم استادیوم. تا سال 86 زیاد می رفتم اما بعد دیگر نشد.»

دلیل این نرفتن هم واضح است؛ عمل قلب. دکترها به نماینده شهرضا توصیه کرده اند اصلا فوتبال نبیند، اگر هم می بیند ضبط شده: «به همین خاطر همیشه بازی ها را ضبط می کنم و می بینم. اصلا برایم خوب نیست هیجان. می ترسم من را بکشد.»با این حال در بین مجلسی ها، او کم کری نمی خواند.

حداد عادل ، حسین حسنی بافرانی(نماینده نائین) از جمله کسانی هستند که معمولا مقابل او ساکت نمی نشینند. حیدرپور لبخندی می زند و می گوید: «آقای امیدوار شانس آورد این دو عزیز هستند وگرنه تنها می شد. طبق آماری که من دارم فقط این دوستان پرسپولیسی نیستند.»

در مجلس، تعداد پرسپولیسی ها مدام دارد زیاد می شود. حسنوند نماینده اندیمشک از قرمزهای تند است. یعنی اگر پایش بیفتد تا آخر شب برای همه کری می خواند. او سال قبل و پیش از دربی رفت گفته بود: «اصلا آبی ها به برد فکر نکنند که ما قعطا برنده ایم.» اما نقل است بعد از شکست در دو بازی رفت و برگشت، آبی های مجلس تا توانستند اذیتش کردند.

او با این حال هنوز می گوید: «مجلس کلا پرسپولیسی است. چند تا استقلالی بیشتر پیدا نمی شود.» تا آنجا که لو رفته فعلا غیر از امیدوار رضایی، حداد عادل، حسنی و مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر و فریدونکنار، زیاد آبی در مجلس پیدا نمی شود. اما از بین قرمزها می شود به به یوسف نژاد و شجاعی کیاسری دو نماینده ساری اشاره کرد.

گفته می شود رئیس مجلس یعنی آقای علی لاریجانی هم بعد از صبا، یک نیم نگاهی به پرسپولیس دارد. طبق اخبار موثق پسر او فرید، دو آتیشه قرمز است و پدر و پسر در دربی ها با هم همراهی می کنند. از جمله دو آتیشه های مجلس باید به دکتر فریدون سره صدق اشاره کرد. یکی از نمایندگان مجلس که دوست ندارد نامش فاش شود درباره او می گوید: «قطعا و با اختلاف دو آتیشه ترین قرمز مجلس حساب می شود.» او نمانیده کلیمیان مجلس است و می گویند این هفته در جلسات، کری را به حد اعلا رسانده. او جزو سردمداران قرمزهاست که همیشه وقت برای کری خواندن دارد.

درباره یحیی زاده رئیس سابق کمیته تربیت بدنی مجلس هم شنیده می شود پرسپولیسی است اما مثلا درباره دهقان رئیس فعلی این کمیته، خبر موثقی نیست. دهقان می گوید: «می دانید چرا هیچکس نمی داند من کدام طرفی ام؟ چون اصلا طرف هیچکدام نیستم. چون خودم فوتبالیست بودم و به صورت حرفه ای در شیراز هم بازی کردم، هیچوقت نرفتم سمت هیچکدام از این رنگ ها.»

***

این از مجلس، اما در دولت چه خبر است.

یک منبع خیلی موثق خبر می دهد، رئیس دولت آبی است! نقل است در دیداری که وی، مورالس رئیس جمهور بولیوی و ستاره های استقلال و پرسپولیس برگزار شد، وقتی سعیدلو رئیس وقت سازمان به فتح الله زاده سرپرست استقلال کارت قرمز نشان داد، فتح الله زاده رو به احمدی نژاد گفت: «آقای دکتر، رئیس قرمزها به من کارت قرمز نشان داد.» که رئیس جمهور لبخندی زد و همان کارت را به سعیدلو نشان داد! می گویند رئیس جمهور با برادرش داوود احمدی نژاد که بدجوری پرسپولیسی است کری دارد.

از بین وزرای احمدی نژاد نیز کامران دانشجو قرمز است. او نیز با برادرش خسرو دانشجو که عضو شورای شهر است، کری دارد. آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه اما استقلالی تیر است. روایت می کنند او همیشه در کنفرانس های مطبوعاتی اش، دستور می داد پرده آبی نصب شود.

زریبافان رئیس امور بنیاد شهید و ایثارگران هم با آصفی دستش در یک کاسه است. او دوست دارد به استقلال بازگردد و دوباره رئیس مجمع این باشگاه شود. گفته می شود با استقلالی بودن احمدی نژاد کلا کفه ترازو در دولت به نفع آبی هاست تا یک جورهایی قرمز بودن مجلس بالانس شود. جالب اینجاست که دوروبری های رئیس جمهور اغلب قرمز هستند . از جمله آنها می توان به علی سعیدلو اشاره کرد که سعی می کند کلا همه را به سمت این رنگ بکشاند! گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
فرهاد گل هفتم را هفته هفتم در دربی 71 می‌زند؟
بازی با اعداد شروع شده است. پرویز مظلومی زودتر از رقبا این بازی را آغاز کرد و گفت: «می‌ترسند من در دربی 71 هت‌تریک کنم.»

بازی با اعداد شروع شده است. پرویز مظلومی زودتر از رقبا این بازی را آغاز کرد و گفت: «می‌ترسند من در دربی 71 هت‌تریک کنم.»
او در آستانه یک افتخار بزرگ قرار دارد، یک قدم تا جاودانگی. آیا مظلومی می‌تواند اولین مردی باشد که 3 دربی پی در پی را به سود خود به پایان رسانده است؟ اعداد تنها مختص به پرویز نیست. اعداد شگفت‌انگیزی مقابل فرهاد مجیدی قرار گرفته‌اند. «7» هایی که بسیار پر رمز و راز جلوه می‌کنند. چند 7 شگفت‌انگیز برابر کاپیتان آبی‌ها قد علم کرده است. برای اینکه اولین 7 را ببینید کافی است سر بچرخانید و شماره‌ای که پشت پیراهنش حک شده را تماشا کنید. فرهاد 7 می‌پوشید، حتی آن روزها هم که تازه از الوصل به استقلال برگشته بود و چندان مورد لطف امیر قلعه‌نویی قرار نداشت شماره 27 را به تن می‌کرد تا از عدد مورد علاقه‌اش بر پشت پیراهن خود بی‌نصیب نماند. شماره 7 آبی‌ها یک 7 دیگر را برابر خود می‌بیند. شگفت‌انگیز است وقتی می‌بینیم فرهاد اگر یک گل دیگر به ثمر برساند به گل هفتم خود خواهد رسید. فرهاد اکنون 6 گله است. برای دیدن «7» های برابر فرهاد باید کمی دقت کرد. لیگ از هفته ششم گذشته هرچند که برای آقای کاپیتان هفته ششم چندان خوش‌یمن نبود. او گل زد؛ چه سوپر گلی هم بود! اما گل فرهاد در هفته ششم منجر به پیروزی استقلال نشد. استقلال از هفته ششم عبور کرده است و حالا در آستانه بازی هفتم در لیگ یازدهم قرار دارد. 7 های مقابل فرهاد به عدد 3 رسید. یک 7 برای پیراهنش، یک 7 برای گل هفتم و یک 7 دیگر برای هفته هفتم. «7» ها اما به پایان راه خود نرسیده‌اند. دربی به هفتاد و یکمین تکرار خود رسید. بله 71! یک 7 دیگر برابر فرهاد قرار گرفته است. در پس این همه 7 چه رازی نهفته است؟ 7، 7، 7 و 7! چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟ فرهاد گل می‌زند؟ با گل او استقلال برنده خواهد شد؟ او دوباره 5 انگشت یک دست خود و 2 انگشت دیگرش را به سکوها نشان خواهد داد؟! فرهاد پس از گلی که وارد دروازه تراکتورسازی کرد این عدد را نشان داد. شاید او هم 7 های برابرش را در آستانه دربی 71 دیده است. شاید او پس از این بازی مهم تا 7 آسمان اوج بگیرد و بار دیگر تأثیرگذاری بی‌پایان خود را در استقلال به رخ بکشد. آیا هواداران استقلال بار دیگر شاهد گل فرهاد در دروازه سرخ‌ها خواهند بود؟ آیا فرهاد دوباره گل خواهد زد و با همان حرارت همیشگی با آن شور بی‌مثال به سوی سکوها رفته و شادی خواهد کرد؟ پس از اینکه تیمش به تراکتورسازی باخت، گفت: «دلم برای هواداران سوخت. مگر آنها چه گناهی مرتکب شده‌اند باید جلوی آنها تراکتورسازی را می‌بردیم. احساس می‌کنم در حق تماشاگران بد کردیم و باید هرچه زودتر این بازی را جبران کنیم. چه فرصتی بهتر از دربی 71. آنجا می‌توانیم شکست برابر تراکتورسازی تبریز را جبران کنیم.» فرهاد مرد بازی‌های بزرگ است، شماره 7 آبی‌ها مرد دربی است. از یادها نرفته که او در 3 دربی پی در پی 3 گل زد یک گل او با شکست استقلال سوخت، یک گل دیگر به تساوی انجامید و دیگری پیروزی را به ارمغان آورد. فرهاد دربی قبل گل نزد و این برهانی بود که دروازه حریف سنتی را گشود. فرهاد آیا دوباره در دربی‌ها اعلام وجود خواهد کرد؟! به «7» های مقابلش نگاه کنید؛ 7، 7، 7 و باز هم 7؟!


گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
فشار شدید روی شانه‌های کاشانی و استیلی
در آستانه دربی اخبار ضد و نقیض زیادی به گوش می‌رسد، اخباری که مستقیما نحوه بازی 2 تیم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و کیفیت و چگونگی جنگ هر 2 تیم اثر مستقیم دارد.
در این مقال نگاهی کوتاه به شرایط هر 2 تیم خواهیم داشت، شرایطی که مطابق با آمار و احتمال است.

این بازی البته که قابل پیش‌بینی نیست. حتی قابل پیش‌بینی نیست که کدام تیم قدرت خود را به دیگری دیکته می‌کند اما روی کاغذ می‌توان برخی مسائل را کنار هم چید و تصوراتی از نوع روحیه هر 2 تیم داشت.

ابتدا به استقلال می‌پردازیم.

پرویز مظلومی به قلعه‌نویی طی هفته ششم باخت. این باخت اما زیر سایه دربی تهران کمرنگ شد چراکه پیش از این مظلومی، قلعه‌نویی را در سپاهان شکست داده بود و شرایط را برای آرامش داشت. اتفاقا او 2 بار دربی را هم برده و از این منظر در حاشیه امنیت قرار دارد.

استقلال 4 یا 5 بازیکن فوق‌العاده آماده دارد. جباری مثل هر سال مدام مصدوم نشده، مجیدی از روزهای اوجش هم آماده‌تر نشان داده و در صدر جدول گلزنان قرار دارد، آندو تیموریان شاید بهترین بازیکن تیم ملی ایران مقابل قطر بود حتی با وجود کریمی، مجیدی، جباری و شاید نکونام.

رحمتی برترین گلر ایران است و البته این یکی به دلیل 3 گل خورده در بازی قبلی و عدم خروج از دروازه روی توپهای هوایی تحت فشار قرار گرفته است. وضعیت منتظری هم هنوز معلوم نیست.

در بعد مدیریتی اما این تیم شرایط خوبی را سپری می‌کند، فتح‌الله‌زاده تقریبا در تمامی لیستهای گمانه‌زنی شده و اخبار مختلف درز کرده از وزارت ورزش حضور دارد. حتی در لیست مخالفان فتح‌الله‌زاده که همه آنهایی را که با وی مشکل داشته‌اند را در لیست قرار دادند هم او حضور داشته است! و این برای فتح‌الله‌زاده حاشیه امنیت ایجاد کرده چراکه هم رضایتمندی عمومی از او وجود دارد و هم تیمش از 6 بازی 13 امتیاز اندوخته است.

در نقطه مقابل پرسپولیس قرار دارد و این تیم را هم در زمین روی نیمکت و صندلی مدیریتی زیر نظر می‌بریم.

سرخها و سوپراستار دارند که می‌توانند هر لحظه نتیجه را عوض کنند. اولی کریمی است و دومی کاظمیان.

در این میان محمد نوری، فشنگچی، رضایی و زارع از اوج خود فاصله گرفته‌اند.

در خط دفاعی وضعیت پرسپولیس در صورت نرسیدن پژمان منتظری شاید بهتر از استقلال باشد اما سرعت پایین مردان سرخ می‌تواند دردسرهایی ایجاد کند.

در درون دروازه احتمالا حقیقی قرار می‌گیرد که به زعم ما از معمارزاده بهتر است و شاید در آینده از رحمتی هم بهتر شود و البته که این آینده می‌تواند از همین جمعه شروع شود.

اما روی نیمکت و روی صندلی مدیریتی شرایط مثل درون زمین برای پرسپولیس نیست.

استیلی از 6 بازی 6 امتیاز گرتفه است! این یعنی آنکه در صورت شکست بحران بسیار بزرگی برای این تیم که احتمالا در پایین جدول قرار می‌گیرد در صورت شکست پرسپولیس و پیروزی رقبای میان جدولی در نتیجه حمید استیلی به شدت تحت فشار قرار دارد. او باید یا دربی را ببرد یا اینکه خیلی زود با نیمکت پرسپولیس خداحافظی کند چراکه تحمل باخت در دربی و حضور در پایین جدول برای تیفوسیها به صورت توأمان بسیار دشوار است! حتی ممکن است که در صورت زدن گل اول توسط استقلال پای علی دایی در دربی هم وسط بیاید و همه رشته‌ها را پنبه کند!

شرایط کاشانی با وجود اعتراض‌های مردمی بهتر از استیلی نیست. دعوای ابتدای فصل او با مرد پرآوازه‌ای چون علی دایی کار کاشانی را سخت کرد و پس از آن نتیجه‌های بد و پی در پی سرخها هم حلقه محاصره را برای کاشانی که تیمش از 6 بازی تنها یک برد دارد بسیار تنگ کرده است!‌ و این یعنی آنکه فشار روی شانه‌های پرسپولیس بیشتر از استقلال است.

حالا 2 اتفاق می‌تواند رقم بخورد. اتفاق اول اینکه این فشار پرسپولیس را دونده‌تر و جنگنده‌تر کند. اتفاق دوم اینکه ترس زانوهای پرسپولیس را خم کند.

با راستی این مقال و این تعبیرها به سود پرسپولیس است و به ضرر استقلال یا اینکه برعکس به سود استقلال است و به ضرر پرسپولیس؟! گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
قلعه نويي: بهترين دفاع در فوتبال حمله است
امير قلعه نويي پنجشنبه شب در مصاحبه مطبوعاتي قبل از بازي با نفت تهران، در جمع خبرنگاران افزود: در بازي هاي گذشته و با ارائه بازي هاي هجومي ،قدرت عمل را از تيم هاي حريف سلب کرديم و با بيشترين گل زده بهترين خط حمله را در اختيار داريم.
 وي با بيان ويژگي هاي تيم تراکتورسازي در اين فصل اضافه کرد: تراکتورسازي در اين فصل بازي هاي سرعتي و قدرتي از خود به نمايش گذاشته و ميانگين بالاي قد در اين تيم امکان استفاده بهتر از توپ هاي هوايي را براي آن فراهم کرده است.
 قلعه نويي گفت: البته نقاط ضعفي هم داريم که اميدواريم در نيم فصل آنها را جبران کنيم و به يک تيم کامل تبديل شويم.
 وي بيان داشت: تراکتورسازي قابليت هاي خوبي دارد اما براي قهرماني بايد شاخصه هاي ديگري را نيز داشته باشد و با برنامه ريزي بلند مدت براي آسيايي شدن و قهرماني در ليگ برتر گام بردارد.
 سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز در خصوص مهدي کياني هافبک اين تيم که حق حضور در تمرينات را ندارد و به احتمال زياد از اين تيم جدا مي شود، اظهار داشت: من تيمي نمي سازم که به يک نفر متکي باشد و تراکتورسازي اين فصل نيز قائم به يک فرد نيست . با اينکه کياني زحمات زيادي براي تراکتورسازي کشيده اما به نفع خودش هم هست که در تيم ديگري بازي کند.
 قلعه نويي افزود: تمامي بازيکنان در تراکتورسازي وظيفه اي فردي و تيمي دارند و هر يک از آنها به خوبي به اين وظايف عمل مي کنند و نتايج به دست آمده در هفته هاي گذشته نتيجه کار دسته جمعي بوده است.
وي با بيان اينکه ''بازي با استقلال و نتيجه آن براي ما تمام شده و آن را فراموش کرده ايم''، گفت: بازيکنان را از نظر ذهني براي بازي با نفت آماده کرده ام و مي دانم که پس از پيروزي مقابل استقلال، بازي سختي مقابل نفت خواهيم داشت.
 قلعه نويي اضافه کرد: نفت تيم جوان و با انگيزه اي است و نتايج خوبي گرفته و مربي خوبي اين تيم را هدايت مي کند و ما در اين بازي سعي خواهيم کرد تا خط حمله اين تيم را از کار بيندازيم وتاکتيک هايمان را در زمين اجرايي کنيم.
 وي با قدرداني از مردم آذربايجان شرقي، اظهار داشت: اين مردم عاشقانه تيمشان را دوست دارند و بايد با ارائه بازي هاي خوب و گرفتن نتيجه ، جوابگوي محبت هاي آنها باشيم.
 تيم تراکتورسازي که با 15 امتياز از شش بازي در رده نخست جاي دارد ساعت 18.50 دقيقه امروز در ورزشگاه يادگار امام (ره) ميزبان نفت تهران خواهد بود به با 11 امتياز در رده چهارم جاي دارد.
 ''حسين فرکي'' سرمربي تيم نفت تهران به دلايل نامشخص از حضور در کنفرانس مطبوعاتي قبل از بازي خودداري کرد.
گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
تو بهترین هفت آسیایی آهای فرهاد مجیدی . . .
گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 12:23 |
تاریخچه باشگاه استقلال

باشگاه_دوچرخه سواران در چهارم مهر1323درخيابان فردوسي تهران پايه ريزي شد0بنيانگذار اين باشگاه چند جوان نظامي ودانشجوي دوچرخه سواري به نامهاي:
(ميرزايي-نواب-خشايي وجهانپرور)بودند.
اين باشگا ه در ابتدا فقط به ورزش دوچرخه سواري اختصاص داشت اما با گذشت زمان ساير رشته هاي ورزشي از جمله فوتبال در اين باشگاه شروع به فعاليت كردند. دوچرخه سواران از بازيكنان معروفي چون: علي دانايي فرد-كارلو-صمديان و... تشكيل شدواين تيمدر همان ابتدا پيراهن آبي را براي خود برگزيد .اين تيم به تدريج قدرت خود را به نمايش گذاشت ورقيبان اصلي اين باشگاه در آن زمان:دارايي-سرباز وشاهين بودند كه پيش از تشكيل دوچرخه سواران رقابت باشگاهي در انحصار اين سه تيم بود.
دوچرخه سواران درسال1328 به نام(تاج) تغيير نام دادكه مؤسس آن سپهبد پرويز خسرواني و مدير باشگاه سروان پرويز شيخوان واولين مربي خارجي تيم نيز رايكوف از يو گسلاوي بود0
نوع لباس تاج پیراهن آبی با آستین سفید شورت ورزشی سفید جوراب سفید با برگشت آبی بود. تیم تاج تا بهمن ماه 1357 که انقلاب به پیروزی رسید یعنی در مدت 30 سال به عنوان یکی از تیم های طراز اول ایران وآسیا شناخته شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام تیم(تاج) به(استقلال)تغیر کرد.
اولین دیدار رسمی تیم دوچرخه سواران درپانزده اسفند1328 مقابل تیم شاهین بود که اولین برد خود را به دست آورد.
اولین هییت رسمی تیم دوچرخه سواران را دانایی فرد-آقا جلالی- مالکی – گراییلی وعمو عقلی تشکیل داده بودند واولین سرپرست تیم دوچرخه سواران عنایت الله جهان –پرور واولین مربی تیم را(جاودانی) به بازو بست و بعد از آن نیز(محمد خاتم) معروف ترین کاپیتان این تیم (تیم تاج) محسوب میشد.
اولین سفر خارجی تیم تاج در سال 1329 به کشور افغانستان بود که این تیم توانست در یک بازی دوستانه تیم ملی افغانستان را3-2 شکست دهد.
از نکات بسیار جالب در این سفر خوابیدن نوبتی بازیکنان بر روی سقف اتوبوس بود که (هشیارنژاد) بازیکن تاج از روی سقف اتوبوس به زمین افتاد اما بعد از بیست کیلو متر که نوبت به تغییرخواب بازیکنان بر روی سقف اتوبوس شد بازیکنان و راننده متوجه این اتفاق شدند. آنها در بازگشت این بازیکن را سالم درکنار جاده در حالی که به خواب رفته بود دیدند .
دهه 20 بین سالهای 1329-1324:
تیم دوچرخه سواران در اولین حضور رسمی خود درسال 1325 دو عنوان نایب قهرمانی مسابقات باشگاه ها وجام حذفی تهران راکسب کرد. قهرمانی در جا م حذفی تهران در سال 1328 اولین صدر نشینی این تیم بود.
تیم تاج درسال 1328 به مقام قهرمانی باشگاه های تهران دست یافت از آن زمان این تیم به دلیل حضور تعدادی از نظامیان درآن بیشتر موردتوجه قرار گرفت.
دهه 70 بین سالهای 1379-1370:
قهرمانی جام باشگاه های آسیا به مربیگری منصور پور حیدری در سال 1370 نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا درسال1371 مقام چهارمی جام در جام آسیا درسال1375 نایب قهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیا با مربیگری ناصر –حجازی درسال 1379 که استقلال2-1 درتهران مغلوب جوبیلو اویواتااز ژاپن شد
یک قهرمانی در جام باشگاه های تهران ودو قهرمانی در جامهای بین المللی قطر وترکمستان از عناوین و افتخارات استقلال محسوب می شود.
بازیکنان معرف استقلال دراین دهه عبرت اند از: عیلرضا منصوریان-مهدی پاشا- زاده-جواد زرینچه-سیروس دین محمدی- ستار همدانی- پرویز برومند-علی لطیفی-
محمد نوازی

منبع : http://p30persian.ir/

گردن بند استقلال
|+| نوشته شده توسط مهران در شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, و ساعت 17:24 |